Wpadający pedał hamulca w Pandzie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawe.sadoch
    Drive
    • 2010
    • 58

    Wpadający pedał hamulca w Pandzie

    Zrobiłem sobie małą noworoczną przejażdżkę z dziećmi, żeby pośmigały na hulajnogach w nadmorskim parku w Sopocie. By wyprawa miała swój konstruktywny wymiar zabrałem kompa z VCDS-em. Silnik był zimny po nocy spędzonej poza garażem w temp. ok. 0 st. C.

    Olej: Fuchs 5w30 XTL. Lepkość 70,2 @ 40 st. C, 11,7 @ 100 st. C.

    Warunki testu:
    Średnia prędkość: 28 km/h
    Przejechany dystans (niezakorkowane miasto): 9 km
    Czas jazdy: 14 min
    Temperatura zewnętrzna: 1,5 - 2,5 st C

    Garść szacunków:
    Średnie spalanie (komputer): 7,3 l/100 km
    Szacunkowa lepkość oleju przy uruchamianiu silnika: 300 cSt
    Szacunkowa lepkość oleju w chwili dotarcia do celu: 27 cSt

    Wykres wizualizujący temperatury: płynu chłodzącego i oleju, prędkość auta, szacunkową lepkość oleju. Oszacowania lepkości wykonane tym narzędziem: http://www.bobistheoilguy.com/viscosity-calculator/



    Ponownie wystąpiło wahnięcie temp. oleju w chwili gdy temp. płynu chłodzącego przekroczyła 42 st. C. Nadal nie chciało mi się znaleźć jakiegoś konkretnego technicznego wyjaśnienia tej okoliczności. Póki co przyjmuję, że TTTM.

    Przejechany dystans był mniejszy niż 10 km – w tym kontekście podrzucam dwa ciekawe wykresy z publikacji dwojga autorów z Shell Research & Technology Center (z 2000 roku, więc być może nie całkiem aktualny):




    Źródło: http://priuschat.com/forums/attachme...Yg&oi=scholarr

    Składając wszystkim najlepsze życzenia noworoczne – wyciągnięcie wniosków z powyższego pozostawiam każdemu z osobna

    Edit: Podmieniłem pierwszy obrazek na taki z dwoma osiami X - dokładniej na nim widać.
  • sebu
    L&K
    • 2008
    • 1304
    • Octavia II (1Z3)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    #2
    Wpadający pedał hamulca w Pandzie

    Witam
    Mam pewien problem z hamulcami,gdy temperatura na zewnątrz jest bardzo wysoka,pedał hamulca wpada i niema ochoty się podnieść,trzeba mu pomóc np.nogą lub ręką.
    Wygląda to mniej więcej tak,jak by w pompie hamulcowej zabrakło siły do jego wypchnięcia.
    Dodam że hamulce hamują dobrze,a w chwili,gdy pedał jest wciśnięty koła są zablokowane.
    Problem pojawia się,tylko w upalne dni.
    Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
    jak pomogłem to daj punkcik
    sprzęgło od G 60

    Komentarz

    • Karql
      L&K
      • 2010
      • 1124

      #3
      Zamieszczone przez sebu
      temperatura na zewnątrz jest bardzo wysoka
      Zamieszczone przez sebu
      Problem pojawia się,tylko w upalne dni.
      Po tym opisie wygląda to na stary płyn hamulcowy. Płyn hamulcowy jest bardzo higroskopijny, niewielka ilość wody która się do niego dostanie potrafi sporo obniżyć temperaturę wżenia. Ściśliwość gazów jest dużo większa niż cieczy i stąd powstaje zjawisko fadingu (tak samo jak strzykawka, gdy jest wypełniona wodą, zatkasz wylot palcem i będziesz próbował ścisnąć to ściśniesz dużo mniej niż gdyby była wypełniona powietrzem). Gdy jest gorąco ma on wyższą temperaturę początkową i do tego jest słabiej chłodzony. Zaczyna wrzeć w układzie, przez co jest bardziej ściśliwy i hamulec wpada Ci w podłogę. Po wymianie problem powinien zniknąć
      Było: 117,5KM / 238,9 Nm
      Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

      -> MOJA SKODA <-

      Komentarz

      • sebu
        L&K
        • 2008
        • 1304
        • Octavia II (1Z3)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        Zamieszczone przez Karql
        na stary płyn hamulcowy.
        Też myślałem o takiej teorii,rozmawiałem z mechanikiem i powiedział,że to raczej nie możliwe,no cóż,będę musiał spróbować.Ale jeśli ktoś już spotkał się z podobną sytuacją to proszę wpisać.
        Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
        jak pomogłem to daj punkcik
        sprzęgło od G 60

        Komentarz

        • Qulek
          RS
          • 2005
          • 1630
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          A stan płynu to jest ?? sprawdź cylinderki z tyłu i ewentualnie tłoczki w zaciskach z przodu.
          BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

          Było O1 jest O3

          Komentarz

          • sebu
            L&K
            • 2008
            • 1304
            • Octavia II (1Z3)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            Zamieszczone przez Qulek
            A stan płynu to jest ?? sprawdź cylinderki z tyłu i ewentualnie tłoczki w zaciskach z przodu.
            Płyn,tłoczki i cylinderki są ok.
            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
            jak pomogłem to daj punkcik
            sprzęgło od G 60

            Komentarz

            • jama89
              L&K
              • 2008
              • 1214

              #7
              Zamieszczone przez sebu
              rozmawiałem z mechanikiem i powiedział,że to raczej nie możliwe,
              oni tak gadają bo im się nie chce tego wymieniać :wink: duzo to nie kosztuje więc możesz spróbować..
              Octavia 1.9 TDI ASZ


              .

              Komentarz

              • Qulek
                RS
                • 2005
                • 1630
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                sebu, to zostaje Ci pompa i ewentualnie serwo. A płyn to koniecznie.
                BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                Było O1 jest O3

                Komentarz

                • sebu
                  L&K
                  • 2008
                  • 1304
                  • Octavia II (1Z3)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  Stawiam na płyn,ale dopiero w sobotę się przekonam,bo wtedy będę go robił.
                  Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                  jak pomogłem to daj punkcik
                  sprzęgło od G 60

                  Komentarz

                  • Karql
                    L&K
                    • 2010
                    • 1124

                    #10
                    Zamieszczone przez Qulek
                    sebu, to zostaje Ci pompa i ewentualnie serwo. A płyn to koniecznie.
                    Serwo na pewno nie. Jakby było uszkodzone to by mu się robił twardy pedał, a nie wpadał do podłogi
                    Pompa raczej też nie, bo na nią niewielki wpływ ma temperatura

                    Sebu jak wymienisz płyn to daj znać co i jak
                    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                    -> MOJA SKODA <-

                    Komentarz

                    • sebu
                      L&K
                      • 2008
                      • 1304
                      • Octavia II (1Z3)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      Płyn wymieniony i żadnej poprawy :x
                      Chyba zerknę do serwa :?:
                      Ręce opadają,byłem u kilku mechaników i nikt jeszcze,nie miał takiego przypadku :x

                      Macie jakiś pomysł :?:
                      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                      jak pomogłem to daj punkcik
                      sprzęgło od G 60

                      Komentarz

                      • loponez
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 196

                        #12
                        Spotkałem sie z takim przypadkiem w Corsie D i wymiana płynu w całym układzie pomogła. Jakby co to mam niezłego mechanika na Modlińskiej w Warszawie.
                        Jadą jadą chłopcy, chłopcy na japońcach,
                        nikt ich nie dogoni, bo kręcą do końca!

                        Komentarz

                        • sebu
                          L&K
                          • 2008
                          • 1304
                          • Octavia II (1Z3)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          Płyn został wymieniony w całym układzie.
                          Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                          jak pomogłem to daj punkcik
                          sprzęgło od G 60

                          Komentarz

                          • Karql
                            L&K
                            • 2010
                            • 1124

                            #14
                            sebu, serwo nie ma tutaj nic do rzeczy.

                            Do głowy przychodzą mi jeszcze gumowe przewody, może są już stare i sparciałe i pod wpływem temperatury się rozszerzają.
                            Ewentualnie coś nie tak z pompą hamulcową, ale to mniej prawdopodobne.
                            Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                            Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                            -> MOJA SKODA <-

                            Komentarz

                            • dwaoka
                              Elegance
                              • 2010
                              • 927

                              #15
                              a ja całkiem odwrotnie słyszałem, mechanik rozmawiał z klientem, że właśnie po wymianie płynu na świeży, przeważnie trzeba uszczelnienia tłoczków, cylinderków wymienić.... :roll:
                              bkc+dsg

                              Komentarz

                              Pracuję...